salina.reismee.nl

Lekker chillen in Torremolinos! Jongens....wat een leventje!

De afgelopen dagen heb ik heerlijk in Torremolinos gerelaxt en veelal het strand, restaurantjes, winkeltjes en barretjes bezocht. Was bijna vergeten dat ik vakantie heb en ook nog moet genieten zo nu en dan van de rust en dus ben ik niet zoals gepland op maandag weg gereden richting Denia. Goede keuze! Nu kan ik tenminste een beetje bijbruinen hahaha. Ik hoorde gisteren van zowel mijn papa, mama als vrienden dat ik toch best aso bruin ben geworden (of zeggen ze dat alleen maar om me blij te maken...mmmhhh goede vraag) en dat mijn haar wel heeeeel erg blond is geworden door de zon. Nou de foto's zullen het jullie wel bewijzen!! Vandaag 'lekker' met de motor getoerd en totaal verdwaald ergens hoog in de bergen. Door de warmte (het is hier steeds 30 graden) ging ik bijna van mijn graadje in mijn pak en helm en ook ben ik blij dat ik weer heelhuids terug ben aangezien ik bijna 2x ben gecrashed omdat de weg na een bocht onverwachts overging van asfalt in dikke grote kiezels. Hellep!! Ook heb ik de wet een piepklein beetje overtreden... Okay, het viel wel mee maar de bocht voor het dorp bleek zo scherp te zijn en er lag zoveel grind op de weg dat ik niet goed kon indraaien. Toen kon ik kiezen: indraaien en onderuit glijden of gewoon rechtdoor de gemeentetuin in. Ik koos voor het laatste en reed zo hupsakee tussen de bomen en struiken de tuin door en na 25 meter zo de weg weer op. Alsof ik het zo van te voren al had uitgekiend. Die kerel op de hoek viel dan ook bijna van zijn kruk en ik had een hartslagje van 210.... Pfjoe... gelukkig hoor ik dan altijd Dick Sassen (mijn instructeur) meteen in mijn hoofd: kijk daar naar waar je naar toe wilt!! Dus deed ik dat. Grappig dat je in nog geen seconde een plan maakt op een onverwachtse situatie en die ook goed uitvoert. Gelukkig rijd ik niet roekeloos maar een ongeluk zit dus echt in een klein hoekje. Ik krijg morgen visite van Thomas en Leo. Ze moeten hier zondag in Malaga zijn en dus leek het me leuk om nog een keer een avondje te gaan stappen en zo geschied. Dan is een camping toch wel erg handig hoor. Heb ook wel weer even zin in lekker kletsen en borrelen. Gelukkig ga ik over een paar dagen alweer naar Denia en dan naar Ibiza! Daar komen Sergey, Gary en Marcel naar toe en ik heb er echt heel veel zin in! Dus moet ik natuurlijk wel zorgen dat ik de boot niet mis. Zul je net zien... heb vanochtend nog maar even snel ticket gecheckt. Just in case... Iedereen die het nog weet: ik mistte al eens het vliegtuig in Bangkok....oepsie!

Tot snel!

Eefje gaat morgen alweer naar huis!

De week is echt omgevlogen zeg! We zijn afgelopen vrijdagmiddag aangekomen in Torremolinos. Dit was overigens niet helemaal volgens de planning zoals al vaker deze sabbatical is gebleken. We wilden erg graag naar Malaga en daar op de camping staan maar omdat we donderdagavond met Thomas een borrel gingen doen (best handig om iemand te leren kennen met een huurauto! hoefden we mooi die 3 km niet te lopen op onze hoge hakken) hadden we geen tijd meer om een camping te zoeken. Och, er zal vast genoeg keuze zijn en anders rijden we toch naar de MC Donalds want die hebben gratis WIFI. Ik hoor het ons nog zeggen...... Dus...na een korte stop in Marbella (leuke stad maar ik heb toch maar even de wielklem op de camper en de driedubbele sloten op de aanhanger gezet...tja, het zal je maar gebeuren: oepsie en foetsie) reden we naar Malaga. Na drie keer heen en weer over de ring van Malaga te hebben gecrossed en nadat er minstens 4 keer was getoeterd omdat we schijnbaar iets te traag waren met rijden zodat we de borden konden lezen... wat een agressievelingetjes die Spanjaarden zeg....reden we na de benzinepomp helemaal verkeerd en stonden we klem. Ik met mijn goede gedrag indruk op Eefje maken en geprobeerd de aanhanger naar achteren te rijden en te keren maarre... dat kon ik toch mooi vergeten. Toen uiteindelijk niet moeilijk gedaan en heel brutaal bij de slagbomen van het hotel op de bel gedrukt. Tja, wat wilden ze doen....me terugsturen? ;-). Gelukkig waren ze behulpzaam en kon ik snel keren en weer de ring oprijden. Bij de MC Donals hebben we even gecheckt (we zaten daar tussen zeker 3 verjaardagspartijtjes met schreeuwende en huilende kinderen...pfjoe zeg...ode aan de pappa's en mama's hoor want die bleven lachen al was het soms met kiespijn) welke camping we moesten hebben en wat bleek: 0 campings in Malaga. Chips! Change of plans en dus zijn we naar Torremolinos gereden. We hebben lekker de zaterdag in Malaga doorgebracht. Veel leuke winkels maar niets gekocht! Best knap van deze twee dames! Ook nog even wezen 'stappen' in Torremolinos maar het was er best nog rustig omdat het seizoen nog niet is begonnen. Eefje moet morgenochtend al om 5 uur op. Oja, en ik ook natuurlijk ;-) ....bléh wat vroeg hahahaha. En dan gaat ze naar huis. Ik zal ook haar zeker missen want het was hartstikke leuk!

Tarifa is leuk!

Wat een heerlijk plekje hebben we hier voor onszelf gemaakt zeg! Het was nog een heel gedoe om de juiste camping te vinden en uiteraard werd het alsnog de allereerste van de 5 die we bezocht hadden...is toch ook wel écht altijd zo... hahaha. Maar de plek is supergroot, lekker beschut en we staan vlakbij de ingang naar het strand. De zee is alleen wel zeker 2 km lopen.....Tja, het strand is hier blijkbaar nogal breed en dus moet je echt even ploegen en zwoegen om met je voetjes te kunnen poedelen in de zee. We zijn er dan ook nog niet geweest nee. Er staat hier ontzettend veel wind en de eerste dag was dan ook een hele verademing voor ons alledrie na het snikhete Sevilla. Wat een drama was dat zeg! Woody kwam ook weer een beetje bij zijn positieven en waggelt weer vrolijk in zijn eigen tuintje in de rondte. Het hek is echt prettig om voor hem neer te zetten en hij heeft dan ook alle ruimte. Wel is ie meteen bloedlink tegen elke voorbijganger die hem wil begroeten maar dat kan ook aan de voorbijganger liggen natuurlijk. Ahum.... Er is welgeteld 1 andere jongere op de camping en we dachten serieus dat ie stukken jonger was als ons, ongeveer een jaar of 25 maar wat blijkt... meneer is al 38. Oeps! Tja, dat krijg je met zo'n babyface hahahaha. Verder staan er veel passanten op de camping en er is ook een ouder Duits koppel aangekomen die...let op...een grote toeringcar bij zich heeft als camper, een goldwing, een scooter, 2 fietsen en een trike (of hoe je dat ook schrijft). Doe even normaal joh!!! Maar goed, als zij daar blij van worden. Wij konden in ieder geval vanuit onze luie stoel de hele uitstal show bekijken en dat was erg grappig. We zijn overigens super sportief bezig omdat we steeds lopen naar Tarifa en dat is zeker 3 km enkele reis. De taxi is hier 10 euro en we weigeren omdat te betalen voor zo'n mini stukje rijden. Belachelijk!! We zijn een dagje op de motor naar Cadiz gereden en hebben daar 2 fietsen gehuurd en lekker de stad in de rondte gefietst. Beetje jammer van die tienduizenden minivliegjes die echt overal op ons lichaam terug te vinden waren. Getverdemme!!!! Wolken van die vieze vliegjes hebben we getrotseerd. Stoere chicks! Hahahaha. Jammer alleen dat de helm die ik mee heb voor Eefje toch wat te klein was en dus had ze serieus de volgende dag een dikke bult op haar voorhoofd. Oeps...sorry!!! Morgen gaan we naar Marokko.... Wat?!?! Ja, serieus! Marokko.

We wilden eerst op eigen houtje heen en weer met de Ferry aangezien Tarifa en Tanger (Marokko dus) maar 15 km uit elkaar liggen door de straat van Gibraltar, maar daar kwamen we al snel van terug toen we informatie over de tickets gingen halen. 70 euro!!!!! En dan ben je dus alleen maar heen en weer. Maar voor 59 euro (geen idee hoe ze het doen, echt niet) heb je een georganiseerde trip incl. overtocht, busreis, gids en lunch. En dus hebben we dat maar gedaan. Achteraf maar goed ook want we voelden ons wel een beetje opgelaten daar tussen al die Marokkaanse heren en meneren met ons rode en blonde haar. Ik geloof dat we zeker 100 kamelen aangeboden hebben gekregen. Nee pap, dat is veeeeeels te weinig. Sorry!! Hihihi. Het was wel ontzettend leuk en we hebben munt en honingkoekjes mee terug genomen. Tanger is een hele mooie stad en echt Marokkaans met piepkleine straatjes en winkeltjes (check foto's). Was ook weer een super leuke dag.

Eefje has arrived!

Gisteren de oudjes gedag gezegd in Alvor! Ik kreeg een heerlijk English Breakfast inclusief worst, bacon en scrumbled egg. Lekker! Ook goed tegen een kater trouwens.... hihihi. Hartstikke gezellig hoor die oudjes en al die verhalen over die goeie ouwe tijd en alles nog beter was, maar ik ben toch blij dat ik Eefje kon oppikken in Faro. Dus na een 'zwaar' afscheiden gelukkig dankzij de nieuwe accu, startte Mamalou meteen en waren de nabije buren gehuld in de inmiddels welbekende rook van mijn uitlaat. Excusez moi! Het waren namelijk Fransen. Tja, moet je er maar niet zo dicht naast gaan staan! Eiken skult!

Toen snel naar Faro gereden want ik moest daar om 13:30 u Nederlandse tijd klaarstaan om Eefje op te pikken. Althans dat dachten we.... en dus stond ik een uur te vroeg op de Arrival Area waar ik zeker 10 keer door de Policia Local werd weggestuurd omdat de 5 minuten alweer om waren. Eefje was hierdoor even in lichte paniek omdat ze mij nergens zag staan en ik onder het rijden ook niet direct kon reageren op haar sms. Maar het kwam goed en zo lieten we de chagrijnige Policia lekker snel achter ons. We zijn direct doorgespurt naar Sevilla om daar een camping op te zoeken. Halverwege de rit hebben we alle ramen open gezet, Woody op schoot gehouden met zijn neus in de wind en de blower van Mamalou op standje turbo gezet want het werd me toch warm in die auto! Jemig zeg! Bij de eerste de beste benzinestation even navraag gedaan over de temperatuur en die was inmiddels boven de 35 graden. En wij dachten dat dat heet was.... en toen parkeerden we op de camping in Sevilla.....Phoe hey! Wat een gekkenhuis. Het was er hartstikke druk en we stonden echt in de Nederlandse zone. Direct veel aanspraak met de auto, Woody en de motor maar dat zijn we inmiddels wel gewend en het is wel heel leuk. Kregen we meteen even te horen dat het daar al boven de 40 graden was en dat het in Sevilla zelf helemaal te erg werd. Na een uur werd al besloten om daar 1 dag te blijven en daarna snel door te rijden naar Tafira want het was echt niet lekker meer. Woody en wij zelf moesten steeds onder de koude douche om af te koelen en in de nacht sliepen we onder een piepklein dekentje en met de deur open (gebarricadeerd en Woody op wacht gezet). Midden in de nacht werd het echter ineens weer een stuk kouder en konden we niet slapen!

Vandaag naar Sevilla geweest en omdat het snikheet was (42 graden, foto's volgen nog met het bewijs!) hebben we er een decadente dag van gemaakt. Ofwel hebben we ons laten rondrijden in een koets met paardje...nee, geen ezeltje want dat is zielig. Hadden ze trouwens ook. Het is echt een prachtige stad met vele Moorse invloeden. Heel kleurrijk en veel parken. Het paleis en de diverse gebouwen in het centrum zijn echt waanzinnig mooi gemaakt. Eefje kreeg allen wel tot 2 keer toe bijna een appelflauwte aangezien het verschil met Nederland van de een op de andere dag (van 13 naar 42 graden) toch iets te veel van het goede was en dus waren we blij dat we weer terug konden naar de camping. Hier weer voor pampus gelegen en een lekkere salade gemaakt.

Morgen gaan we dus snel inpakken en naar Tafira!

Dikke kus

Eindelijk een ligbedje aan het zwembad! Joehoe!!

Ik zat me namelijk even af te vragen of ik ook daadwerkelijk eens gerelaxt heb in de vakantie en kwam tot de conclusie dat dat wel iets beter kon. En dus heb ik Woody aangelijnd en zijn we in Alvor een rondje strand en stad gaan doen. Ondanks datWoedsel (nieuw koosnaampje)even geleden nog best last had van zijn rug, ging het wonderbaarlijk goed! Ik heb hem alleen op het strand even een stukjemoeten dragen want met die korte pootjes komt hij het losse zand niet zo gemakkelijk door. Dan ziet ie er aan de achterkant uit als een hangoorkonijntje dat nogal moeilijk hupst maar dan met een lang en krom staartje. Geen gezicht!! Het was echt lekker weer en dus was het een heerlijk dagje. Daarna lekker koffie met Tia Maria gedronken op een terras in de rotsen (erg mooi).

Vandaag heb ik het ligbed bij het zwembad in beslag genomen en een rondje gezwommen. Helaas heb ik oordopjes nodig om het water tegen te houden en dankzij mijn nogal vreemdeborstcrawl (ik verzuip altijd half als ik dat doe maar hou stug vol want het is gesund!) verloor ik er een en moest iemand anders hem even voor me opduiken. Dat zag ik mezelf namelijk niet doen aangezien ik de oordoppen niets voor niets heb natuurlijk. Die arme man zag eruit als een walvis zonder richtingsgevoel want ondanks dat het ding knalroze was en op een blauwe bodem lag, had hij nogal veel moeite om hem te vinden.

Het avontuur van de lege accu kreeg alleen nog wel een staartje want die was weer leeg. Dus de kraan en het gas deden het niet meer. Dat vond mijn buurman zo erg dat ie mij een piepklein waterkokertje cadeau heeft gedaan ondanks mijn tegen gesputter. Had ik gelukkig wel weer koffie in de ochtend. Nu zit er dus een acculader in de camper en heeft de aardige andere buurman (wat een handige kerels die 65+ers!) hem even goed geïnstalleerd en zit Salientje niet meer zonder stroom. Ik denk dan ook dat ik vanavond heerlijke pannekoeken ga bakken!

De tijd gaat best wel hard en dus haal ik zaterdag Eefje op in Faro. Gezellig!

Dikke kus

Doe mij maar even een watertje.....

Phoe... één ding kan ik je garanderen. Die Engelsen kunnen heel wat achterover gooien zeg hahahahaha. Gisteren met een aantal van de camping naar de stad geweest om de voetbalwedstrijd Liverpool vs Chelsea te bekijken. Ja, vrijwillig inderdaad. Het was ook echt net of ik in Engeland was in plaats van Portugal want iedereen had rode of blauwe shirtjes aan en het is hier volgezet met pubs met Engelse eigenaren. Desalniettemin erg gezellig en naarmate de avond vorderde (lees: van 17 u tot zo'n 22u) nam ik af en toe ook het Londense accentje over en begreep ik ook alles steeds beter hahahaha. Daarna lekker met zijn allen Piri Piri Chicken gegeten. Papa, dat zou je echt super lekker vinden!! Helemaal jouw ding want ze bbq'en grillen hier alles.

Om 22:30 toch maar even terug naar de camping om Woody uit te laten en na een hoop getwijfel en mezelf vermanend te hebben toegesproken dat ik anders echt een watje zou zijn me ook maar omgekleed, opgemaakt en 15 minuten later een taxi aangehouden. Ik vond het namelijk té saai om om half 11 al naar bed te gaan. Dan kon gewoon niet op de zaterdagavond als je naast zo'n drukke en leuke stad zit. De boulevard was ontzettend druk en gezellig. En uiteindelijk belandde ik in een karaoke bar met Engelsen waar er minstens 3 vrijgezelle feestjes werden georganiseerd. Iedereen was verbaasd over het feit dat ik graag shotjes Wodka wilde met een schijfje limoen. En uiteindelijk iedereen toch ook maar even proberen. hahaha. Zo grappig. Maar slim als ik ben, ook veel water blijven drinken. Uiteindelijk belandde ik om 4 uur in de nachtclub en heb daar nog zeker een paar uur mijn beentjes uit mijn lijf gedanst. Altijd leuk dat niemand je kent en je zo gek kunt doen als je maar wilt. Op een of andere manier vind men dat helemaal leuk en dus heb ik veel 'nieuwe' vrienden en vriendinnen gemaakt.

Vandaag is het stralend mooi en warm weer. En gezien mijn gemoedstoestand nu alles behalve energiek is, heb ik mijn ligbedje uitgeklapt, mezelf een roosviceetje ingeschoonken en ben ik nu heerlijk al eventjes een boek aan het lezen. Zucht... wat een heerlijk leventje zo.

Als het meezit gaan we straks met zijn allen bbq'en maar je weet het hier maar nooit. Ben wel heel bij dat ik dat inmiddels niet alleen maar met de oudjes op trek hahahaha. Hoef ik ook niet steeds meer uit te leggen waarom Skype zo gemakkelijk is en iedereen het kan. Zodat ik vervolgens dat voor ze op de laptop aan het installeren ben. En ik zou nog wel niet gaan werken!!

Ik moet ook echt even kwijt dat ik het ontzettend leuk vind om van iedereen reacties te krijgen. Het lukt me uiteraard niet om iedereen persoonlijk terug te mailen of te antwoorden maar ik lees het allemaal met veel plezier dus vooral blijven doen. Ook leuk omdat er mensen tussen zitten die ik niet zo vaak spreek maar die allemaal interesse tonen.

Bedankt dus allemaal!!

Dikke kus vanuit het Portugalse zonnetje (lang leve de reisblogs)

Mamaloe had geen zin vandaag!

Jippie!! Ik ben er!! Ik zit sinds vandaag op een supergezellige camping en heb vol internetbereik in mijn eigen campertje. Ik schrijf dit verhaal dan ook gewoon aan mijn eigen zitje met een wijntje en een borrelnootje. Zieligjes alleen denk je? Nou, echt niet!!! Ben blij dat ik even 15minuten voor mezelf heb kunnen vinden hier want het staat hier vol met Engelsen, Fransen, Duitsers en Nederlanders en het is hier echt een beestenbende (ook nog een echte want er loopt hier een hangbuikzwijn genaamt Alice in de rondte en een ezeltje). Gisteren lekker met de motor getoerd en omdat dat alweer een paar weken geledend was meteen vanochtend spierpijn ;-). Watje! Maar wat was het lekker om weer even te rijden. En dankzij mijn superhandige papa kon ik alles zelf. Toch wilde mijn buurman Tonnie van 65+ graag even helpen. Gewoon voor de zekerheid! En dat mag natuurlijk altijd. Heerlijk dat iedereen zo bezorgd is en behulpzaam als je in je eentje bent. De camping in Olhao was mooi, schoon en relaxt maar ook wel een beetje erg stil naar mijn smaak. Toen ik hier gisteren dus een kijkje kwam nemen (Alvor ligt naast Portimao en dat is echt heel toeristisch en ook gezellig) op de camping was ik meteen verkocht. Super knus, gezellig en het centrum en de stad op loop- of busafstand. De boulevard en het hele mooie strand van Portimao was de definitieve druppel om te verkassen. Dus vanochtend iedereen op de camping in Olhao gedag gezegd, in de auto gesprongen en Woody inzijn riempje gezet, sleutel omgedraaiden vroem, vroem starten die boel....... euh....nee, dus niet..... Accu was leeg! Oeps! Ik denk toch dat het komt door de kraan die ik redelijk wat gebruikt had. Sta je daar dus iedereen uit te zwaaien en dan gebeurt er helemaal niets behalve dat je auto een erg zielig geluidje maakt. Wel weer een typische Salina actie natuurlijk. En dus stonden er even later (en nee, dit is echt geen mopje) een Duitser, Nederlander en Fransman naast mijn auto met startkabels en acculaders. Hartstikke lief! Even laden en vroem, vroem hij deed het weer. Voorlopig niet uitzetten hoor. Ach ja, al die wijze raad. Gelukkig hebben we al aardig wat meegemaakt dus ook dit weten we weer. Daarnasnelhier naar toe gecrossed over de N125 (meest gevaarlijke weg van Europa zeggen ze maar ik snap nog steeds echt niet waarom) en een mooi plekje uitgezocht. Ik sta echt heerlijk hier en ben blij dat ik ben weg gegaan ook al was het daar best gezellig. Ook heb ik de afgelopen 4 dagen erg goed weer gehad (sorry Kimmie) maar vanaf zondag schijnt het dan toch echt zo'n 25 graden te worden en dus ben ik (en Woody vast ook) erg blij dat we onder de bomen staan. Kan ik eindelijk die witte melkflesjes wat bijbruinen want die steken nu inmiddels welerg af tegen mijn bruinere gezicht en armen.

Volgende week zaterdag komt mijn vriendin Eefje op bezoek en dat wordt vast hartstikke gezellig. We gaan dan richting Spanje toeren dus dat wordt vast ook weer een nieuw avontuur.