salina.reismee.nl

Tarifa is leuk!

Wat een heerlijk plekje hebben we hier voor onszelf gemaakt zeg! Het was nog een heel gedoe om de juiste camping te vinden en uiteraard werd het alsnog de allereerste van de 5 die we bezocht hadden...is toch ook wel écht altijd zo... hahaha. Maar de plek is supergroot, lekker beschut en we staan vlakbij de ingang naar het strand. De zee is alleen wel zeker 2 km lopen.....Tja, het strand is hier blijkbaar nogal breed en dus moet je echt even ploegen en zwoegen om met je voetjes te kunnen poedelen in de zee. We zijn er dan ook nog niet geweest nee. Er staat hier ontzettend veel wind en de eerste dag was dan ook een hele verademing voor ons alledrie na het snikhete Sevilla. Wat een drama was dat zeg! Woody kwam ook weer een beetje bij zijn positieven en waggelt weer vrolijk in zijn eigen tuintje in de rondte. Het hek is echt prettig om voor hem neer te zetten en hij heeft dan ook alle ruimte. Wel is ie meteen bloedlink tegen elke voorbijganger die hem wil begroeten maar dat kan ook aan de voorbijganger liggen natuurlijk. Ahum.... Er is welgeteld 1 andere jongere op de camping en we dachten serieus dat ie stukken jonger was als ons, ongeveer een jaar of 25 maar wat blijkt... meneer is al 38. Oeps! Tja, dat krijg je met zo'n babyface hahahaha. Verder staan er veel passanten op de camping en er is ook een ouder Duits koppel aangekomen die...let op...een grote toeringcar bij zich heeft als camper, een goldwing, een scooter, 2 fietsen en een trike (of hoe je dat ook schrijft). Doe even normaal joh!!! Maar goed, als zij daar blij van worden. Wij konden in ieder geval vanuit onze luie stoel de hele uitstal show bekijken en dat was erg grappig. We zijn overigens super sportief bezig omdat we steeds lopen naar Tarifa en dat is zeker 3 km enkele reis. De taxi is hier 10 euro en we weigeren omdat te betalen voor zo'n mini stukje rijden. Belachelijk!! We zijn een dagje op de motor naar Cadiz gereden en hebben daar 2 fietsen gehuurd en lekker de stad in de rondte gefietst. Beetje jammer van die tienduizenden minivliegjes die echt overal op ons lichaam terug te vinden waren. Getverdemme!!!! Wolken van die vieze vliegjes hebben we getrotseerd. Stoere chicks! Hahahaha. Jammer alleen dat de helm die ik mee heb voor Eefje toch wat te klein was en dus had ze serieus de volgende dag een dikke bult op haar voorhoofd. Oeps...sorry!!! Morgen gaan we naar Marokko.... Wat?!?! Ja, serieus! Marokko.

We wilden eerst op eigen houtje heen en weer met de Ferry aangezien Tarifa en Tanger (Marokko dus) maar 15 km uit elkaar liggen door de straat van Gibraltar, maar daar kwamen we al snel van terug toen we informatie over de tickets gingen halen. 70 euro!!!!! En dan ben je dus alleen maar heen en weer. Maar voor 59 euro (geen idee hoe ze het doen, echt niet) heb je een georganiseerde trip incl. overtocht, busreis, gids en lunch. En dus hebben we dat maar gedaan. Achteraf maar goed ook want we voelden ons wel een beetje opgelaten daar tussen al die Marokkaanse heren en meneren met ons rode en blonde haar. Ik geloof dat we zeker 100 kamelen aangeboden hebben gekregen. Nee pap, dat is veeeeeels te weinig. Sorry!! Hihihi. Het was wel ontzettend leuk en we hebben munt en honingkoekjes mee terug genomen. Tanger is een hele mooie stad en echt Marokkaans met piepkleine straatjes en winkeltjes (check foto's). Was ook weer een super leuke dag.

Tot snel!

je vader

Eh,even over op die honderd kamelen, eigenlijk geen verkeerde deal, kan je daar nog op terug komen misschien ??!!.............................................................................................................................................................................................................................Nee hoor, jij bent veeeeel meer waard,
xxxxxxxxxx