salina.reismee.nl

Okay, wil er nog iemand met me ruilen? Ga je gang!

Soms komt na een hoop zonneschijn een flinke berg plensende regen die tot in je bilnaad loopt. Zo zien mijn laatste dagen van mijn sabbatical er ongeveer ook uit. Nadat weeerst vande shock mbt decampingprijzen bij het meer van Geneve waren bijgekomen, wilden we alsnog even lekker de stad in. Het was Jet haarlaatste avondje en we wilden de bloempjes buiten zetten. Toulouse waar we hiervoor waren wasok omdat we het zelf leuk hebben gemaakt maar daar waren de mannen vooral erg aanwezig en opdringerig terwijl we gewoon op een terrasjeiets met zijn tweetjes wilden drinken. Bah! Zelfs op de camping werden we lastig gevallen door dronken en lastige idiote kerels. Echt snel inpakken en wegwezen daar!! En dus gingen we vol vertrouwen naar Geneve toe en in het centrum bestelde ik 2 wijntjes. Let op: ik zei 2 stuks. Graag 22 euro aub mevrouw! Ik verschoot van kleur maar dat was blijkbaar in het halfdonker niet zo goed te zien aangezien de barman me afwachtend bleef aankijken tot ik zou betalen. Jemig de pemig zeg!! We weten nu wel waar al het geld naar toe gaat!!Daarna wilden we toch nog wel even op stap en kwamen uiteindelijk in een club terecht waar we 20 euro pp moesten betalen (tja, we waren er nu toch al) en let op:.....val niet van je stoel maar ik waarschuw je even.....38 euro voor 2 corona's!!!!! Niet helemaal onze stijl dus. Nadat ik Jet de volgende dag op het vliegveld had afgezet en op weg ging naar de Zwiterse Alpen alvorens naar Duitsland en Nederland te reizen, vond ik een super klein en schattig campingetje in de bergen incl. jolige Alpen musik. Ik had echt een mega ski gevoel en vond het super leuk om daar ook met de motor te rijden. Jammer alleen dat Woody op een avond besloot om tijdens een wandeling het bos in te duiken en de eerste 40 minuten niet terug kwam. Ik raakte dan ook aardig in paniek maar zag hem dus uiteindelijk zeiknat en helemaal blij op me af komen rennen. Blijkbaar was hij ook erg geschrokken omdat hij mij kwijt was. Ik heb hem daarom alleen maar geknuffeld in plaats van straf gegeven.....De bergtoppen hier liggen hier trouwens nog meer onder de sneeuw en ik heb dan ook veel prachtige uitzichten gehad en gefotografeerd. Foto's volgen echt snel! Het was er nog mooier dan in de Pyreneetjes en de Franse Alpen. Decamping bleek echter wel erg hoog te zijn en Mamaloe had er dan ook best veel moeite mee. Des te beter lette ik erop dat ikvoorzichtig reed en de motor niet te warm liet worden want ik wildenatuurlijk heelhuids thuiskomen. Met de nadruk op wilde.....Ik zit namelijk momenteel in een onbekend dorp in een hotel ergens voorbij Strassbourg nadat een geplande bbq werd geannuleerd ivm liefdesproblemen van het stel welke de bbq zou geven. Ik besloot daarom alvast lekker richting Luxemburg te rijden maar merkte onderweg aardig veel herrie in de schakelbak. Dat was niet zo best! En voor de zekerheid belde ik alvast een garage bij een benzinestation. Voorzichtig heb ik de auto daarheen gereden maar onderweg werd de herrie nog veel erger!!! De meneer van de garage sprak geen woord Engels en dus moest ik het in mijn beste Duits uitleggen. Daar had ik nou net niet het Wie, Wat en Waar boekje van bij helaas. Maar met handen en voeten kom je ver. Hij denkt dus nu dat de versnellingsbak naar zijn grootje gaat of is gegaan en verwacht een mega probleem inclusief bijpassend bedrag als hij al tijd heeft om het te fiksen en het überhaupt kan fiksen. Ik weet even niet wat te doen en heb de verzekering maar gebeld... helaas is het natuurlijk zaterdag en zijn ze maandag pas weer aanwezig voor check verzekering etc en moet ik dus tot die tijd hier gaan zitten wachten. Geen idee of de auto naar NL kan komen en daarbij komt ook nog dat ik een aanhanger met motor heb. Ik voel me nu echt even super alleentjes en zieligjes en alles behalve stoer... Daarom dacht ik even lekker oop de gitaar te tokkelen maar daarvan springt net een snaar uit zijn voegen dus dat lukt ook niet meer. Even iemand bellen? Rabofoon heeft storing dus ik kan mijn prepaid niet opwaarderen en belde daardoor diverse malen vandaag naar Vodafone prepaid. Ik moest het later nog maar eens proberen en dus bel ik ze net weer even op. Krijg ik te horen: u heeft vandaag te vaak naar Vodafone prepaid gebeld en dus verbreken we nu de verbinding. Lekker dan! Bel tegoed is op en ik kan niemand bereiken. Nu erg behoefte aan pappie en mammie... Hoe lullig is dat? Vandaag is not my lucky day geloof ik. Het onweert hier enorm en dat is dan wel weer mooi om te zien maar om nou te zeggen dat ik me fijn voel.... euh... nee.... not really!!! Gelukkig is het glas nog altijd halfvol maar als er nog meer in het vat zit dan gaat mijn portie toch echt richting fikkie!!!

xxx

Reacties

Reacties

eefje

ha salina, dat is inderdaad echt vervelend. en uiteraard komt alles te gelijk. Maar als je ziet wat je allemaal hebt overwonnen lukt dit ook!

ben blij weer verhalen van je te lezen. had er een paar gemist ;-)

maandag wordt vast alles geregeld en kun jij weer verder met je vakantie.
geniet nog even want voor je het weet zitten we weer samen te lunchen bij ahrend! daar wil je nog niet aan denken toch ;-)

xx
eefje

Je mamsie en Chris

Lieverd,

Wat vervelend nou allemaal voor je, alles tegelijk. Nou geef dit portie maar aan Fikkie en kom dan maar snel en heel terug. We houden van je en veel succes met de reparatie.

Groetjes je moeder en Chris

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!