salina.reismee.nl

Dag mama!!

Ook al ben je 33....als je afscheid moet nemen van je mamsie omdat ze weer helemaal terug naar Nederland gaat, voel ik met weer net 3 jaar oud op de creche! Helemaal niet leuk! Hahahaha. Na een ontzettend leuk maar super kort weekend nam ik met een brok in mijn keel afscheid van mijn mama. Afgelopen vrijdag kwam ze laat in de avond aan en na een paar biertjes en een nootje doken we op tijd (lees: half 2 in de nacht) ons bed in omdat we de volgende dag graag naar Barcelona wilde gaan.

Zaterdagochtend lekker ontbeten, spullen gepakt en met de trein waren we na een uur in het bruizende centrum van Barcelona. Wat ik inmiddels wel van de laatste stedentripjes heb geleerd, is dat het ontzettend leuk is om al fietsend alles te verkennen dus toen ze voorstelde om fietsen te huren vond ik het meteen een geweldig plan. Nu....2 dagen later en met ontzettende spierpijn in mijn kuiten aangezien alles wat we wilden bekijken op hogere hoogtes lag dan gedacht, vind ik het nog steeds leuk dat we dit hebben gedaan. Boven op de trappers stonden we voor de Monjuic en daarna nog een keer voor het Parc van Gaül. Toegegeven...sommige stukken moesten we toch echt even lopen zo steil werd het maar we lieten ons niet kennen!!

Fietspaden zoals in Nederland kennen ze hier echter niet. Je rijdt veelal op de stoep waar smalle fietspaden op staan afgebeeld maar die houden net zo gemakkelijk weer ergens op zonder dat je weet waar je dan naar toe moet. Best even lastig uit te zoeken en na een halve dag super netjes proberen te fietsen, waren we het helemaal zat en crossten we door rood, gingen we spookfietsen in eenrichtingsstraten en reden we ook gewoon lekker op de stoep. Dat krijg je als je Hollanders wilt pesten enne... blijkbaar heb ik het niet van een vreemde! Daarna nog even heerlijk traditionele tapas gegeten aan met een liter sangria waarna we een tikke tipsie weer de trein terug hebben genomen. Het was een ontzettend leuke dag en bij thuiskomst om half 12 (we waren een station te ver uitgestapt en na 10 min lopen kwamen we erachter dat we de verkeerde kant op gingen en dus gingen we helemaal lopend terug naar de camping! Sportief he?) waren we zo moe dat we bijna direct gingen slapen. De camping ligt nagenoeg aan zee en dus was het zondag stranddag. Parasol, ligbed, badlakens, Woody, fruit en drinken mee en hup met onze bikini lekker liggen zonnen. Zowel mams als ik waren toch nog een beetje verbrand maar dat kleurt hopelijk snel weer lekker bij.

Op zondag zijn de winkels hier veelal open zodat we boodschappen konden doen voor de bbq. Heerlijke sparerribs, kippenkluifjes en super gamba's gingen op de bbq die we overigens zonder enige hulp van een mannelijk persoon hebben aangekregen en gebruikt. Woehoe!! Leve de emancipatie! Helaas was de wedstrijd Nederland-Portugal helemaal prut en dus was het als snel erg rustig op camping en hadden we geen zin meer om een borrel in de kroeg te halen. En dus heb ik haar laten zien hoe je de POI ballen moet gebruiken (ze geven licht in het donker voor een super gaaf effect) en heeft ze zelf ook een poging gewaagd die niet eens zo verkeerd ging. Daarna het ouderwetse Yahtzee! Uit de kast gehaald voor een paar spelletjes. Ook erg gezellig. Zoals ik als zei was het weekend super leuk maar erg kort.

Vanavond komt Jet mijn kant op en gaan we hopelijk nog een heerlijke 10 dagen van relaxen, zonnen, feesten en beesten tegemoet. Ik ben benieuwd en laat het jullie ook snel weten!!

Dikke kus

Reacties

Reacties

Kim

hey meis,

Gezien het al weer ff geleden is dat je geschreven hebt, ga ik ervan uit dat je nu heerlijk aan het genieten bent met Jet. Drinken jullie er eentje voor me?

Leuk te horen dat je (wat ik zo opmaak) geen spijt heb van je aankoop van de poi ballen. Wat gaaf dat ze licht geven in het donker. Dat moet ik zeker zien als je terug bent. Kunnen we weer samen oefenen.

De dagen zullen nu vast snel gaan en kijk uit naar je terugkeer. Geniet er nog maar even dubbel en dwars van en vergeet niet de zon mee onze kant op te nemen als je weer richting huis gaat, maar vooral ook de temperatuur :-)

Dikke knuffel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!