salina.reismee.nl

Eefje has arrived!

Gisteren de oudjes gedag gezegd in Alvor! Ik kreeg een heerlijk English Breakfast inclusief worst, bacon en scrumbled egg. Lekker! Ook goed tegen een kater trouwens.... hihihi. Hartstikke gezellig hoor die oudjes en al die verhalen over die goeie ouwe tijd en alles nog beter was, maar ik ben toch blij dat ik Eefje kon oppikken in Faro. Dus na een 'zwaar' afscheiden gelukkig dankzij de nieuwe accu, startte Mamalou meteen en waren de nabije buren gehuld in de inmiddels welbekende rook van mijn uitlaat. Excusez moi! Het waren namelijk Fransen. Tja, moet je er maar niet zo dicht naast gaan staan! Eiken skult!

Toen snel naar Faro gereden want ik moest daar om 13:30 u Nederlandse tijd klaarstaan om Eefje op te pikken. Althans dat dachten we.... en dus stond ik een uur te vroeg op de Arrival Area waar ik zeker 10 keer door de Policia Local werd weggestuurd omdat de 5 minuten alweer om waren. Eefje was hierdoor even in lichte paniek omdat ze mij nergens zag staan en ik onder het rijden ook niet direct kon reageren op haar sms. Maar het kwam goed en zo lieten we de chagrijnige Policia lekker snel achter ons. We zijn direct doorgespurt naar Sevilla om daar een camping op te zoeken. Halverwege de rit hebben we alle ramen open gezet, Woody op schoot gehouden met zijn neus in de wind en de blower van Mamalou op standje turbo gezet want het werd me toch warm in die auto! Jemig zeg! Bij de eerste de beste benzinestation even navraag gedaan over de temperatuur en die was inmiddels boven de 35 graden. En wij dachten dat dat heet was.... en toen parkeerden we op de camping in Sevilla.....Phoe hey! Wat een gekkenhuis. Het was er hartstikke druk en we stonden echt in de Nederlandse zone. Direct veel aanspraak met de auto, Woody en de motor maar dat zijn we inmiddels wel gewend en het is wel heel leuk. Kregen we meteen even te horen dat het daar al boven de 40 graden was en dat het in Sevilla zelf helemaal te erg werd. Na een uur werd al besloten om daar 1 dag te blijven en daarna snel door te rijden naar Tafira want het was echt niet lekker meer. Woody en wij zelf moesten steeds onder de koude douche om af te koelen en in de nacht sliepen we onder een piepklein dekentje en met de deur open (gebarricadeerd en Woody op wacht gezet). Midden in de nacht werd het echter ineens weer een stuk kouder en konden we niet slapen!

Vandaag naar Sevilla geweest en omdat het snikheet was (42 graden, foto's volgen nog met het bewijs!) hebben we er een decadente dag van gemaakt. Ofwel hebben we ons laten rondrijden in een koets met paardje...nee, geen ezeltje want dat is zielig. Hadden ze trouwens ook. Het is echt een prachtige stad met vele Moorse invloeden. Heel kleurrijk en veel parken. Het paleis en de diverse gebouwen in het centrum zijn echt waanzinnig mooi gemaakt. Eefje kreeg allen wel tot 2 keer toe bijna een appelflauwte aangezien het verschil met Nederland van de een op de andere dag (van 13 naar 42 graden) toch iets te veel van het goede was en dus waren we blij dat we weer terug konden naar de camping. Hier weer voor pampus gelegen en een lekkere salade gemaakt.

Morgen gaan we dus snel inpakken en naar Tafira!

Dikke kus

Reacties

Reacties

Kim

Hey meiden,

Vermaken jullie je en al gewend aan de hitte? Het is wel het ene uiterste voor het andere haha. Ik bevroor als een ijsblokje en eefje bezwijkt bijna onder de hitte. Ik had gister trouwens nog gekeken op je blog en je een mailtje gestuurd (via gmail), vond het daarom ook heel apart dat ik bovenstaand verhaaltje niet kon zien. Liep dus nog wat achter, tijds verschil hè :-).

Geniet ervan samen.

dikke kus Kim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!