salina.reismee.nl

Zelfreflectie?!?!

Wat is even genieten van pure luxe? Nou dat kan ik je inmiddels vertellen: 1ste klas reizen op het dek van een Ferry naar Ibiza met prachtig uitzicht op de kust van Spanje, goede service en gratis drinken.....Jammer alleen dat ze geen champagne hadden om het feestje helemaal compleet te maken. Helaas!! Aangezien ik nogal laat de ferry had geboekt (lees: 2 mnd van te voren!!) kon ik alleen nog maar 1ste klas reizen en ach.... dat is zo erg uiteindelijk nog niet alleen wel mucho duurder! Nog maar 2 uurtjes en dan zijn we er alweer. Gisteren vroeg ik me toch stiekem even af of ik me niet zou verslapen, de auto onderweg naar de Ferry geen lekke band zou krijgen en als ik dan zou arriveren of ik dat ding ook heelhuids de Ferry zou kunnen inrijden.....Dat laatste was uiteindelijk nog best even een uitdaging aangezien ze wel vonden dat ik met mijn camper naar de 1ste verdieping kon rijden over een toch wel erg mini en smal bruggetje. Daarna mocht ik dat ding ook nog even 40 meter recht achteruit rijden om hem vervolgens keurig tussen de lijntjes in te parkeren. En zo doen we dat!! Derecho...derecho...izquirda...izquirda Dat betekent dus rechts, rechts...links, links! Dat begrijp ik inmiddels! Hahahaha. Volgens mij deden ze het gewoon expres! Grappig dat de meeste mensen hier binnen en buiten liggen te slapen. Siesta is volgens mij nog niet begonnen maar blijkbaar vallen bij iedereen de luiken dicht als ze zich niet persé meer hoeven te bewegen. En geloof me... sommigen worden er absoluut niet bepaald charmanter op. (lees: heeeeel veel kwijl en openhangende monden, oeps) Sorry!!
Gelukkig, rust, aandacht voor mezelf...dat zijn wel dé steekwoorden van de laatste paar weken . Heerlijk als je even niets moet of hoeft en je de dag zo goed als zelf kunt indelen. Ook is het een tijd van bezinning en al klinkt het heel cliché. Dat gebeurt mij ook. Grote veranderingen? Nee, dat absoluut niet want ik doe al veel van wat ik graag wil en ik probeer ook echt zo veel mogelijk vanuit mijn hart te leven hoewel dit echt nog wel beter kan. Ontevredenheid? Jazeker, dat komt ook in mijn woordenboek voor en dan is zo'n sabbitical zowel confronterend als verduidelijkend. Al vanaf dat je 12 bent wordt je gevraagd wat je wilt en moet je ook veel keuzes maken. Ook zijn er tig uitgekauwde paden waarvan men verwacht dat je er eentje kiest. Daar heb ik altijd en nog steeds grote moeite mee omdat ik niet maar 1 ding wens of nastreef. Ook is beslissen niet mijn sterkste kant omdat het glas zowel halfvol als half leeg kan zijn. Ik zie altijd wel een lichtpuntje. Best lastig in sommige situaties! Dat is in ieder geval zeker nog een ontwikkeling waardig. De komende 5 jaar is de richting al wel zo goed als uitgestippeld maar is er gelukkig ook nog genoeg ruimte voor allerlei zijpaden. Altijd interessant en ik kijk er nu al naar uit...kom maar op met die verrassingen!!
Verliefd op het leven? Jazeker! Ik kan vlinders in mijn buik hebben van een prachtig uitzicht of als Woody me vol vertrouwen in mijn armen springt. Dan smelt ik gewoon. Het zit hem ook veel in de kleine dingen en die kosten meestal niets: struiken vol met prachtig gekleurde bloemen, de geur van dennebomen, dolfijnen die vrolijk meezwemmen met de boot, een goed gelukte hamburger op de bbq (tja, als je nog noooooit een bbq zelf hebt aangestoken.... hahahaha). Je kunt het zo gek niet verzinnen maar sta er eens vaker bij stil en vooral....géniet ervan!! De was strijken kan later ook nog en anders ga je gewoon met een gekreukte blouse naar je werk. Zet je wellicht ook nog een nieuwe trend én houd je tijd over!
Ach ja.... deze dag is nu al super en blijkbaar ben ik in een ik-vind-alles-gewoon-geweldig-bui en dan ben ik nog niet eens op de plaats van bestemming!
Haste luego!

Reacties

Reacties

Irina

Je slaat de spijker op zijn kop, Salientje.

je vader

Hoi meissie, goed te horen dat alles naar wens gaat, op de bocht na dan, maar goed gereageerd hoor.
We beginnen je nu hier toch wel te missen ondanks dat we kunnen skypen en zo, maar in levende lijve is toch wat anders, hé. Als ik het zo lees doet het ouwe beestje het nog steeds goed en dan bedoel ik niet Woody, gelukkig maar, want ik ben te ver weg om je bij te staan. Nog veel plezier en misschien kan je kijken voor een speciaal kussentje voor je zere kontje?
xxxxxxxxxxx

je moeder

Het leven is ook mooi,alleen moet je het zien,zelfs de geuren,kleuren,lieve mensen etc, kunnen je blij maken.Maar zo te lezen geniet je daarwel van.Je bent een pracht meid.Ben trots op jou.XXXXXXXXXXXXXXXXX

Marieke

Hoi Salientje,

Wat een geweldige verhalen en deze is ook super. Helemaal jou maar ook helemaal waar! Ik vind het nog steeds zo'n stoere actie van je en je doet het gewoon! Blijf genieten en reflecteren en vooral schrijven. Het is heerlijk om je ervaringen te lezen.

Groetjes,
Marieke

Jet

Aha, de bezinning heeft toegeslagen :-)
Tja die uitgestippelde paden, ben altijd al een dwarsligger op het verkeerde pad geweest. Kan ook weer een valkuil zijn. Kom je binnenkort vergezellen, gaan we verder bezinnen maar ook..... Feesten!!

Kim

Hey chica,

Blij te horen dat ik niet de enige ben die een inschattingsfoutje maak met de motor. Zo heb ik bijna de vangrail een keer geknuffeld, nog niet te spreken over het dal wat er achter lag. Goede reactie meis! En nu al lachwekkende beelden bij de gedachte.
Verder ben ik het met Jet eens, ook ik ben een dwarsligger op het verkeerde pad, of goede? Ach het is ook net wiens pad je kruist.
Nou lieverd geniet van Ibiza, daar waar je ongetwijfeld naar uit hebt gekeken en je heerlijke kerel weer kunt vasthouden enzo ;-). Ik mail je nog ff.

dikke kusss

Sergey

Mooi zweverig en zweverig mooi geschreven blondie. Alleen dat gedeelte van "Grote veranderingen? Nee" moet even ge-editeerd worden;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!