salina.reismee.nl

Lagos!

Lagos is een supergezellig stadje met kleine straatjes die omhoog en omlaag lopen. Er omheen loopt een stadsmuur met een park. We vonden een camping aan de rand van het centrum maar de luxe was er wel echt ver te zoeken. Ik ben al niet zo'n held met openbare toiletgebouwen maar dit was helemaal een ramp. Iiiieeehhhh!! Wat een vies boeltje. Het voordeel was wel dat we lopend en desnoods slingerend naar huis konden komen. Na de camper geïnstalleerd te hebben, gingen we wat eten in de stad. Op de terugweg kwamen we langs diverse barretjes en in eentje van hen werd live muziek gespeeld. De sfeer was meteen al goed dus wij wilden er graag nog een drankje doen. Uiteindelijk werd het drukker, de sfeer leuker en het uur des te later! We hebben gedanst, gezongen en vrienden gemaakt. Ik heb zelfs Woody opgehaald op de camping omdat er nog meer honden waren en iedereen werd verliefd op hem. Hij werd geknuffeld, gekriebeld en verwent en wondt iedereen nietsvermoedens om zijn harige pootje. Die avond ontmoetten we Pedro en Marilyn. Een leuk stel (hij Portugees en zij Engelse) die zo lief waren om ons uit te nodigen naar een beachclub. We werden met de auto opgehaald (hoe luxe). In de strandtent was een zangeres met een bandje aan het spelen. Marilyn speelt basgitaar en dook meteen het podium op. De zangeres was echt super goed en ook waren er nog twee zangers die om en om op het podium een liedje zongen. Ook hier weer een topavondje gehad en daarna nog lekker bij Pedro en Marilyn thuis geborreld en allerlei Portugese hapjes gekregen. Lagos is top!!

De zon leek af en toe door te breken en dus bezochten we ook nog even een van de stranden. Ook hier weer prachtige kliffen en baaitjes. We hebben de poiballen weer tevoorschijn gehaald en wat geoefend op het strand. Ik krijg het eindelijk een beetje in de vingers maar raak nog geregeld mijn hoofd met die dingen! Volhouden! Woody was lekker aan het rondsnuffelen totdat we ineens een enorme zwart grijze wolk aan zagen komen. Het weer betrok en het begon enorm te waaien. Wij naar boven gerend met Woody in de armen en onder een tentje gedoken. Het water kwam met bakken uit de lucht. Twee Engelse jongens kwamen doorweekt aangelopen en doken de auto in. Kim was zo slim om een lift te vragen en dus werden we bijna geheel droog bij de camper afgeleverd. Erg handig! We hebben in Lagos ook nog bij een heerlijk restaurant gegeten. We kregen kreeft, krab, clams (geen idee wat het NL woord is maar het zijn een soort mosseltjes), garnalen en nog allerlei andere lekkere hapjes. We hebben onze vingers er bijna bij opgegeten zo lekker was het! En dat voor maar 49 euro voor twee personen. Moe maar voldaan gingen we een keertje vroeg naar bed. De dagen daarvoor hadden we slechts zo'n 4 á 5 uur per nacht geslapen... Pfffff... best zwaar zo'n vakantie! hahahahah