salina.reismee.nl

Eindelijk!!! Zon en strand!!

Zoals tegen iiiieeedereen gezegd: Donderdagavond om half8 zouden wij dan toch échtgaan vertrekken.......Voor diegene die mijmaar al te goed kennen... inderdaad dat werd dus 11 uur want ik was nog lang niet klaar. Hieruit kan de volgende conclusie wel worden getrokken: ook al begin je 3 maanden van te voren met pakken, op de dag zelf blijkt toch altijd dat je dit noghad moeten doen, dat nog had willen kopen en zus en zo toch nog moet inpakken. En dus zaten wij 3 uur later dan gepland in de bus richting Spanje. Aangezien ik 11 weken in het vooruitzicht heb was dat nog wel te overzien natuurlijk maar voor Kim die 1,5 week met me meereist wel een beetje jammer.Ik wasoverigens ontzettend blij met Sergey die zowel woensdagavond als donderdagavond gezellig bij me was (of zal het dan toch daar aan hebben gelegen??!!

Wink
) en me heeft uitgezwaaid na een innig afscheidje. Gek genoeg had ik helemaal niet het idee dat hij niet met me mee zou gaan totdathij er daadwerkelijk niet meer was. Jemig!!! Gelukkig duurt het 'maar' 6 weken voor ik hem weer zal zien in Ibiza.

Voor jullie informatie: Ik ga dus op reis met een oude omgebouwde bloemenwagen van bijna 2800 kilo met een aanhanger + motor van nog eens 300 kilo. En het dan toch een beetje raar vinden dat we er 20,5 uur over hebben gedaan om in Biarritz aan te komen (Zuid-Frankrijk) in plaats van de geplande 16 uur. In Nederland trok de Mamalou (zo heet de auto overigens) ons nog pittig over de weg maar in België kreeg madammeke het al ietsiepietsie zwaarder en in Frankrijk was het helemaal gedaan met de snelheid. Onze topsnelheid down hill is overigens gemeten op111 km per uur en daarmee vlogen we de vrachtwagens lekker makkelijk voorbij. Jammer alleen dat diezelfde vrachtwagens ons weer lachend inhaalden als we met het minimum van 56 km per uur de berg probeerde weer op te komen........ Beetje jammer natuurlijk! Je maakt trouwensontzettend veel nieuwe 'vrienden' zo op de weg hoor! Het is verboden maar we hebben toch echt om de beurt achterin de auto in het bed geslapen.Eerst wel even wennen aan al dat gehobbel en gebobbel en het lijkt alsof je veel harder gaat als je niet meekijkt of achter het stuur zit. Ook rammelt er van alles (potten, pannen, bestek... oja, waar lag dat ook alweer)en hoor je nog meer vreemde en rare geluiden. Vooral in die oude motor!!! Hoe vaak ik wel niet heb gedacht: we zullen toch wel in Spanje aankomen! Het slapen heeft ons zeker door de eerste dag rijden geholpen. Daardoor leek het iets minder lang dan het toch echt werkelijk was. 20,5 uur!!!! In Biarritz waren we natuurlijk veel te laat voor de camping en waren er ook nog een aantal volledig gesloten. We waaiden ook zowat uit ons hempie en dus besloten we lekker een hotelletje te pakken met warme douche. We hebben in de auto gegeten (lang leve mijn papa die bedacht dat ik wel op LPG kon koken) en daarna zijn we lekker onder de wol gedoken. Als Woody niet zo had liggen snurken dan was het zeker een topnacht geweest maar helaas. Kim, die had wel oordoppen,de slimmerik.

We bedachten dat we toe waren aan wat leuks eneen beetje vermaak en dus hebben we een tussenstop gemaakt in Madrid. We stonden letterlijk midden in de stad op een camping. Ontzettend leuk!! De stad zelf is qua bouw niet zo bijzonder maar het was er supergezellig en het weer was ook heerlijk. Die winterjassen konden we nu wel thuis laten. El Rastro is een grote markt waarzowel kleding als oude rommel wordt verkocht. Sergey zal er niet blij mee zijn maar ik heb een knalrood gestreepteAladdinbroek gekocht en een nieuwe tas, Ook veel straatartiesten gezien en wehebbende altijd vrolijke Hara Krishnavoorbij zien dansen. Kim vloog ineens een kraampje in omdat ze zogenaamde Poi ballen had zien hangen. Deze worden gebruikt om te oefenen door mensen die dit later met vuurfakkels gaan doen. Het zijn eigenlijk gekleurde ballen met linten en die draai je in allerlei gekke bochten maar wel soepeltjes (dit laatste ben ik nog flink aan het oefenen) zodat het er super moeilijk en sierlijk uitziet. Ik heb nog een lange weg te gaan.....

Maandagmiddag zijn we vertrokken naar de Algarve. Ook hier toch weer wat langer dan gepland er over gedaan en dus stonden we om 1 uur in de nacht in Albufeira....Gelukkig zijn we niet op ons mondje gevallen en in plaats van een hotel, mochten we parkeren bij een parkeerplaats binnen de hekken van een Camping. Heel verantwoordelijk dus (pap!) Scheelde ook weer in de kosten. Na 4 uur slaap en een gratis toiletbezoekje incl. tanden poetsen, waren we weer op weg naar Sines. Dit bleek een oude havenstad te zijn maar wel hadden ze heerlijke restaurantjes waar we uitgebreid hebben geluncht (eigenlijk gedineerd aangezien het vlees en kip betrof maar het was pas 12 uur). We zitten nu heerlijk in de camper in het plaatstje Villa Novade Milfontes. Morgenochtend rijden we naar Sagres waar we lekker kunnen surfen en er ook iets meer volk te vinden zal zijn. We vermaken ons prima maar hebben een zere bips van al het rijden! Dus nu echt even heerlijk vakantie vieren!!

Tot snel!

je vader

ik vind dat dat oude beestje het nog goed doet met maar 80 PK en zo'n 3,5 ton aan gewicht ! Blij om te horen dat alles goed gaat, meiden en dat het koken ook goed gaat,
nog veel plezier, kijk uit voor overstekende ezels en bomen en tot horens.

Rob Offerhaus

Nou meiden en dan nu maar genieten. En die snelheid van de auto niet om mouwen zie je tenminste wat van de omgeving

eefje

Het klinkt echt goed! heerlijk vakantie! nu genieten!
XXX
Eefje

margriet

lekker dat t allemaal zo goed gaat.en echt leuk je reisverslag. geniet van de zon,die hebben wij ff niet.
veel plezier verder. xx margriet

Peet en Viv

Hoi meiden,heel veel plezier,vanmorgen scheen de zon nog lekker,maar nu is het prut regenweer,dus wees maar blij dat jullie in Spanje zitten,geniet ervan,Salina ga je reisverslag zeker in de gaten houden,leuk. gr Peet en Viv

Annegre

Hoi meiden, dat klinkt helemaal top, lekker genieten, nergens aan denken, jullie hebben het nu al hartstikke leuk, het valt me mee dat jullie zo hebben kunnen slapen in de auto, ik ga dit ook zeker in de gaten houden veel plezier nog groetjes

mama ,chris

Hoi meis ,dat klinkt goed bij jullie,wij zijn blij te horen dat alles onderweg goed is gegaan.En wat maakt het uit dat jullie niet zo hard gaan ,scheelt bekeuringen.Dus bij jullie schijnt ook heerlijk het zonnetje,dat hebben wij ook hier in maleisie.Chris heeft ook een blog gemaakt dit is het .truusenchris.reismee.nl.dit is leuk om jullie zo te volgen.hele dikke kus beide en tot de volgende keer.

Rob Stam

Hoi Salina en vriendin
wouwww eerste stuk zit erop dus en nu maar lekker gaan genieten van het zonnetje en die mooie landelijke omgeving daar
Doen jullie wel voorzichtig

Groetjes Rob

Irina

hoi, meid. Leuk om dit allemaal te lezen. Wij zullen je allemaal missen op het feestje. Geniet van het mooie weer, want wij speolen vandaag hier allemaal weg. Kus van ons

je vader

Hoi meissie(s), alles naar het zin ?
Hoe bevalt het rijden met de aanhanger, valt best mee hé ?! Heb je al motor gereden, Salina ?, wij nog niet, te koud en nu te nat, hopelijk wordt het met Koninginnendag een stuk beter, kunnen wij op de motor naar Uitgeest !
Veel plezier toegewenst en mooi weer,
xxxxxxx

tante elly

he meiden leuk hoor dit even te lezen en salina maak je niet druk om een uurtje meer of minder veel plezier nog kus van ons